Automobilový průmysl
Pro automobilový průmysl nabízíme jednak zařízení pro kontrolu vstupního materiálu a to především kovového pásu tak i pro kontrolu ve výrobě.
Na vstupu se jedná především o kontinuální měření tloušťky, vrstvy pokovení, drsnosti povrchu, rovinnosti/vlnitosti, vrstvy oleje, povrchových vad, drsnosti a mechanických vlastností feromagnetických materiálů. Všechny tyto veličiny lze sledovat po celé délce i šířce vstupního pásu.
Poté co je pás podělen na nástřihy lze měřit opět vrstvu oleje před lisováním. Po vylisování dílu lze na pracovišti vizuální kontroly vyhledat povrchové vady pomocí osvětlení systémem iLux, který je dobrým pomocníkem při vyhledávání povrchových vad na veškerých pohledových dílech.
Každý nástřih může být laserově označen znakovým kódem (sytém evoTrQ). Tento kód jednoznačně identifikuje každý díl, a tedy lze při dalším zpracování materiálu použít naměřené hodnoty pro zajištění správného výrobního postupu.
Měřené veličiny:
Měřící senzory jsou umístěny v C-rámu, který se může během měření pohybovat a tím skenovat příčně tloušťku pásu. Podle provozních podmínek a požadované na přesnosti dodáváme měřiče na principu ionizačního záření (rentgenová výbojka nebo isotop) a laserové (triangulační nebo konfokální).
Měření tloušťky a profiluVrstva zinku nebo organického povlaku se měří pomocí ionizačního záření. Typicky je senzor umístěn v O rámu a materiál musí mít konstantní vzdálenost od měřící hlavy, takže se typicky umisťuje na válec, kde je pás v ohybu. Hlava se v O rámu pohybuje, takže měření probíhá po celé šířce pásu.
Měření vrstvy pokovení, povlaku barvyPoužíváme triangulační metodu pomocí lineárních laserů. Linka, která se promítá napříč na pás je snímána kamerou a společně s informací o pohybu pásu se tvoří topografický model povrchu. Jedná se o systém, který je na páse s limitovaným tahem schopen změřit rovinnost ve všech směrech tedy podélnou vlnitost i příčnou “crossbow”.
Měření tvaru (rovinnost, vlnitost)Nedestruktivní metoda měření mechanických vlastností pásu je založena na statistické podobnosti magnetických vlastností s vlastnostmi mechanickými. Díky nedestruktivnosti lze změřit mez kluzu a pevnost v tahu po celé délce i šířce pásu a to okamžitě.
Měření mechanických vlastností ocelového pásu onlinePro inspekci povrchu nabízíme měřič drsnosti na principu laseru, který je určen k zabudování do linky a měří drsnost v průběhu zpracování po celé šířce i délce pásu. Pro vyhledávání topografických vad je určen osvětlovací systém iLux, který pomáhá operátorovi odhalit i ty nejmenší vady povrchu. Tento je založen na osvětlení povrchu rovnoběžně dopadajícími paprsky a snížení okolního osvětlení. Toto zařízení lze použít ke kontrole veškerých pohledových dílů (nejen výlisky, ale i např. sedadla, palubní desky, kryty kufru, madla, ...)
Kontrola (inspekce) povrchuVrstva oleje důležitou vlastností pásu před lisováním, před nanášením barvy či jiným chemickým zpracováním. Nabízíme jak ruční měřiče, tak on-line zařízení měřící vrstvu oleje po celém povrchu pásu na obou stranách přímo ve výrobní lince. Podle požadované přesnosti, rozsahu a předpokládané homogenity oleje využíváme buď měřiče založené na technologii infra-red (IR) nebo laserovou fluorescenci (LF).
Měření vrstvy olejeVelkým přínosem pro zpracování plechů je sdílení procesních i naměřených dat. Systém evoTrQ byl navržen tak, aby bylo možno označit všechny díly trvanlivým kódem a to včetně pohledových dílů. Systém evoTrQ nabízí laserové zařízení k označení, dále čtecí zařízení a systém umožňující ukládat a zpracovávat naměřené hodnoty v úložišti využívající technologií CLOUD.
Označování plechů